De juiste woorden geven aan een visie die ook jouw droomklanten raakt, kan best pittig zijn. In deze brand story lees je het verhaal van Angela én hoe we haar visie hebben vertaalt naar rake webteksten.
Foto door Fotografie bij Anne-Marie
Voor wie jou (nog) niet kent: wie ben je en wat doe je?
“Ik ben Angela en ben Weddingplanner en Eventmanager. Voor het grootste gedeelte plan en organiseer ik bruiloften, maar ik organiseer ook zakelijke en andere evenementen.”
Wat doe jij anders dan andere weddingplanners?
“Ik luister echt naar het verhaal van mijn klanten en vertaal dat naar hun perfecte dag. Een bruiloft is iets wat je maar één keer goed kan doen. Dat moet gewoon het allermooiste feestje ooit worden. Ook probeer ik mijn bruidsparen – op de dag zelf – volledig in de watten te leggen.”
Hoe vlieg je dat aan?
“In een korte tijd word ik eigenlijk een soort beste vriendin van het bruidspaar. Ik leer ze kennen als stel en individu. Door in gesprek te gaan, kom je snel tot de kern. Hun verhaal en wensen vertalen in hun droomdag: daar word ik helemaal enthousiast van.”
Wat is jouw visie op jouw vakgebied?
“Je ziet heel vaak dat bruidsparen worden beïnvloed door vrienden en ouders. Of die ene tante die vindt dat een bepaalde traditie terug hoort te komen op die bruiloft. Uiteindelijk gaat het om twee mensen die van elkaar houden en hun liefde willen vieren. Als iets niet bij je past, doe het dan niet. Kies voor jullie zelf en maak er echt jullie dag van.”
Je organiseert ook zakelijke evenementen?
“Ik heb heel lang gewerkt in de hospitalitybranche en als trainer. Bij mij ben je dus ook aan het juiste adres voor een zakelijk event. Of dat dan nu een personeelsfeest is, of een competitie. Als je de opdracht aan mij geeft, dan ga ik de rest van de dag los om daar iets unieks omheen te bedenken. Zo krijg je meer dan een statisch event.”
Hoe ben je bij mij terechtgekomen?
“Daphne van Studio Laurel heeft mijn huisstijl en website ontworpen en ontwikkeld. Via Daphne kwam ik in contact met jou. Teksten schrijven is niet mijn sterkste punt, maar ik had wel een duidelijke boodschap. Ik ben heel blij dat jij de juiste woorden hebt gegeven aan mijn visie en gedachtegang.”
Hoe vond je onze samenwerking gaan?
“Toen wij elkaar hadden gesproken, liep het als een trein. Je wist mijn visie makkelijk om te zetten naar passende woorden. Vooral dat pittige randje dat ik erin terug wilde laten komen.”
Hoe heb je het contact ervaren?
“De feedbackrondes waren heel fijn. Ik gaf feedback, jij stuurde een nieuwe versie en zo gingen we verder. Je begreep snel welke richting ik op wilde. Daarnaast vond ik het fijn dat je verschillende opties en mogelijkheden gaf met toelichting. Hierdoor kon ik zelf een afweging maken.”
Wat heeft onze samenwerking jou opgeleverd?
“Naast leuk contact, natuurlijk ook een duidelijke visie op de website. Ik krijg vaak complimenten over mijn website. Mensen zeggen dat ik echt durf uit te spreken wat ik wil en welke kant ik op ga. Deze reactie had ik nooit gekregen zonder deze sterke teksten. ”
Nieuwsgierig naar de werkwijze of evenementen van Angela? Neem dan een kijkje op www.spicylemonevents.nl. Benieuwd wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Plan een belletje in.